Test, Test, 1,2,3 – Testing, testing, 1,2,3

I am so angry.

Today, my class wrote their “Leben in Deutschland” (Living in Germany) test. 30 questions out of 300 about political and social life in Germany, and Germany and European history from 1933 until today. Plus 3 out of 10 questions about the respective federal state.

Aye, and here lies the rub. The school is in Baden-Württemberg, about half of the learners live in Hessen. I’ve never taught an orientation course before so I asked about which state they would be asked. “The school is in Ba-Wü,” I was told, “so the questions are about Ba-Wü.”

Well, they all get individual test papers according to their home address. And I had completely ignored Hessen.

Nobody is owning up to giving the wrong information. Besides, pass or no pass hardly ever hinges on only three questions, so not to worry! My bad that I relied on the (wrong) information. But it’s the course participants who are left holding the bag.

Ich bin so wütend.

Heute schrieb meine Klasse den Orientierungstest “Leben in Deutschland”. 30 von 300 Fragen über das politische und gesellschaftliche Leben in Deutschland und über deutsche und europäische Geschichte von 1933 bis heute. Und dann noch 3 von 10 Fragen über das jeweilige Bundesland.

Und da liegt der Hase im Pfeffer. Die Schule ist in Baden-Württemberg, ungefähr die Hälfte der Kursteilnehmer wohnt in Hessen. Ich habe noch nie zuvor einen Orientierungskurs unterrichtet, also habe ich nachgefragt, über welches Bundesland sie abgefragt würden. “Die Schule ist in Ba-Wü”, wurde mir gesagt, “also sind die Fragen über Ba-Wü.”

Wie ich seit heute weiß, bekommen alle individuelle Testbögen, je nach ihrer Wohnadresse. Ich hatte Hessen aber komplett ausgeklammert.

Keiner will das mit der falschen Info gewesen sein. Und außerdem hänge Bestanden oder Durchgefallen kaum je an nur drei Fragen, also nur keine Aufregung! Mein Fehler, dass ich mich auf die (falsche) Information verlassen habe. Aber ausbaden müssen es die Kursteilnehmer.

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