What a mess! – Was für ein Durcheinander!

Nach einer kurzen Sommerpause geht es nun mit den nächsten 100 Stunden im Alphabetisierungskurs weiter.  Bis heute Morgen hatte ich noch keine Teilnehmer- oder Terminlisten; letzte Woche war niemand im Büro der Schule zu erreichen, so dass ich sie auch nicht persönlich abholen konnte.  Der Hausmeister wusste nichts von unserem Unterricht.  Unser Klassenzimmer war in den letzten zehn Tagen benutzt worden, aber nicht einmal geputzt – der Müllkorb lief über, der Boden war dreckig, die Tafel beschrieben und in einer Ecke standen Kaffeetassen und ein Wasserkocher (Teetrinken habe ich im Zuge der Coronaregeln in meiner Klasse nicht wieder zugelassen).

Nachdem jemand aus der Schule die Listen für den Kurs gebracht hatte, stellte sich heraus, dass darauf zwar sechs neue Schüler verzeichnet waren,, aber dafür fünf meiner alten Teilnehmer, die sicher weitermachen wollten, fehlten.  Außerdem war eine Teilnehmerin auf der Liste, die nie unterschrieben hatte, dass sie weitermachen wollte und ich hatte die Schule auch darüber informiert, dass sie nicht weitermachen wollte, wiel sie in diesem Kurs unterfordert war.  Es wurde dann behauptet, dass weder diese Liste noch meine Abrechnung des letzten Moduls im Büro angekommen sei. – was gar nicht stimmen konnte, schließlich war ich bezahlt worden (besser so, als anders rum!).

Drei der neuen Teilnehmer wollten auch gar nicht im Kurs bleiben, sondern lieber nochmal ganz am Anfang anfangen, zwei waren gar nicht erst aufgetaucht.  Somit konnte alles einigermaßen aussortiert werden, wenn auch fast ein ganzer Tag Unterricht verloren ging.

Aber: Es kann nur besser werden-. Bis Morgen in alter Frische!

Durcheinander

After a short summer break we now start with the next 100 hours alphabetisation course.  Until this morning I had lists of neither participants nor dates; last week I could not reach anybody in the school administration offices to organise this and they didn’t arrive by mail.  The caretaker didn’t know about our class.  The classroom had been used during our break but hadn’t been cleaned – the wastepaper basket was overflowing, the floor was filthy, the blackboard covered with writing, and in a corner were cups and a kettle (I’ve not re-introduced tea and coffee making in my classroom due to COVID).

After somebody came from the office with new lists, it turned out that there were six new course participants on them but five of my old students had been left off.  One student was still on although she had never signed the paper to do so and I had written an e-mail explaining that she was definitely too good for our course.  It was claimed that this paper never arrived in the office, none of my documentation had – which could not be right because I had been paid (but rather this way round than the reverse).

Three of the new participants didn’t want to stay in my course but rather wanted to start at the very beginning, two had been a no-show anyway.  So we managed to construct a viable class list in the end even though a whole day was as good as lost.

But: It can only get better. Tomorrow is another day!

9 thoughts on “What a mess! – Was für ein Durcheinander!

    1. It’s only a relatively small school. And in their defense: About 18 months ago the person in charge of the language classes left after 20 years and a great job she had done. She was replaced by two (!) men who were struggling to keep everything running as smoothly as she had done. And then a couple of months ago one of them left and his replacement is somebody who had never worked in an administration and he is only part-time. And the other guy is on holiday. 😦

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    1. It was another day. The … teacher who was in the room after me left used teacups, some half-empty, papers everywhere and forgot to close one of the windows (on the groundfloor, we had break-ins before). Luckily, somebody from the office was there to witness this mess.

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