Ein Witz – nukta – a joke

I really enjoy laughing and joking with this class.  Because their vocabulary is larger than those of other groups I’ve taught I can actually tell jokes.  Some might need a bit of physical action to get the meaning across but most of the students understand them right away.

Here are three jokes students of German can understand very early on in their classes:

  1. I won’t even try to translate the first one. Suffice to say that the gag relies on the fact that the noise German frogs make (NOT ribbit) is almost identical to the word for German smooth cottage cheese: Quark.
  2. A man is at a Christmas market. He wants a mug of mulled wine. He says: “One mulled wine, please.” 15 minutes later the mug is empty.  He wants another mulled wine.  He says: “On mlld wine, plis.”  15 minutes later the mag is empty again.  He wants another mulled wine.  He says: “On mlld wy pls.”
  3. The man is in a restaurant. This is his hand (see photo). What does he want?  — The man is a carpenter ordering five beers.

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Ich genieße es, mit dieser Klasse lachen und witzeln zu können.  Weil ihr Vokabular größer ist als das von anderen Gruppen, die ich unterrichtet habe, kann ich tatsächlich Witze erzählen.  Manche muss man zur Unterstützung mimisch darstellen,  aber die meisten Schüler verstehen sie gleich beim ersten Mal.  Hier sind drei Witze, die Schüler eines Deutschkurses schon ziemlich bald verstehen können:

  1. Ein Frosch geht einkaufen. Er ist im Laden für Butter, Käse und Milch.  Was möchte der Frosch?  Quaaaaaaak!
  2. Ein Mann ist auf dem Weihnachtsmarkt. Er möchte einen Becher Glühwein. Er sagt: Ein Glühwein, bitte!“  Nach 15 Minuten ist der Becher leer. Er möchte noch einen Glühwein. Er sagt: „Ei Glühweih. bidde.“  Nach 15 Minuten ist der Becher wieder leer.  Er möchte noch einen Glühwein.  Er sagt: „Lühwei.bddd.“ 
  3. Der Mann ist in einem Restaurant. Das ist seine Hand (auf dem Foto). Was möchte der Mann? — Der Mann ist ein Schreiner und bestellt 5 Bier.
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